اهداف: رعایتنکردن حقوق بیماران و عدم رضایت ایشان از خدمات ارایهشده، باعث کُندی بهبود، افزایش روزهای بستری، تحریکپذیری و افزایش هزینه درمان بیمار میشود. این مطالعه با هدف تعیین رضایتمندی بیماران از عملکرد تیم بهداشتی- درمانی در زمینه اجرای مفاد منشور حقوق بیماران انجام شد. روشها: این تحقیق، یک مطالعه توصیفی- تحلیلی است که روی 384 بیمار بستری در بیمارستانهای آجا در شهر تهران در سال 1387 انجام شد. نمونهگیری به روش سهمیهای انجام شد و اطلاعات از طریق مصاحبه و پرکردن پرسشنامه پژوهشگر- ساخته بهدست آمد. بهمنظور تجزیه و تحلیل اطلاعات، از نرمافزار SPSS 15 استفاده شد. یافتهها: 8% بیماران از عملکرد پزشکان و 2/17% از عملکرد پرستاران ناراضی بودند. 5/62% بیماران از عملکرد کادر درمانی در شیفت صبح رضایت داشتند. با افزایش تعداد روزهای بستری در بخش، میزان رضایتمندی از عملکرد پزشکان 19% و میزان رضایتمندی از عملکرد پرستاران 50% کاهش یافته و بیماران دارای مدرک زیردیپلم و نیز بیماران بستری در بخش قلب باز، رضایتمندی بیشتری از عملکرد کادر درمانی داشتند. نتیجهگیری: رضایتمندی بیماران از عملکرد تیم درمانی در زمینه اجرای مفاد منشور حقوق بیماران در مراکز درمانی آجا با عوامل تعداد روزهای بستری بیماران، نوع بخش، تیم درمانی (پزشک و پرستار) و تحصیلات بیماران در ارتباط است.
کلروزی, فاطمه, دادگری, فهیمه, & زارعیان, آرمین. (1401). رضایتمندی بیماران از عملکرد تیم بهداشتی- درمانی در زمینه رعایت مفاد منشور حقوق بیمار. طب نظامی, 12(3), 143-148.
MLA
فاطمه کلروزی; فهیمه دادگری; آرمین زارعیان. "رضایتمندی بیماران از عملکرد تیم بهداشتی- درمانی در زمینه رعایت مفاد منشور حقوق بیمار". طب نظامی, 12, 3, 1401, 143-148.
HARVARD
کلروزی, فاطمه, دادگری, فهیمه, زارعیان, آرمین. (1401). 'رضایتمندی بیماران از عملکرد تیم بهداشتی- درمانی در زمینه رعایت مفاد منشور حقوق بیمار', طب نظامی, 12(3), pp. 143-148.
VANCOUVER
کلروزی, فاطمه, دادگری, فهیمه, زارعیان, آرمین. رضایتمندی بیماران از عملکرد تیم بهداشتی- درمانی در زمینه رعایت مفاد منشور حقوق بیمار. طب نظامی, 1401; 12(3): 143-148.