اهداف. هدف از انجام این تحقیق تعیین میزان رضایتمندی بیماران سرپایی و بستری در قسمتهای مختلف یک بیمارستان نظامی و عوامل مرتبط با آن بود. روشها. این مطالعه توصیفی به شیوه مقطعی است. حجم نمونه 165 نفر بود که با استفاده از روش نمونهگیری در دسترس، مراجعین بخشهای سرپایی و بستری انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه بود. یافتهها. در بخش اورژانس، بیشترین رضایتمندی با 36% مربوط به رعایت مسایل شرعی بود. در بخش داروخانه، بیشترین نارضایتی با 2/19% مربوط به زمان انتظار جهت دریافت دارو بود. کمترین رضایتمندی در بخش رادیو لوژی با 8/7% مربوط به توضیحات جهت آمادگی رادیولوژی بود. کمترین رضایتمندی در بخش درمانگاه با 2/19% مربوط به حضور به موقع پزشک درمانگاه و بیشترین رضایتمندی از مراقبتهای روحی و روانی پرستاری با 5/38% مربوط به برخورد محترمانه با بیماران بود. کمترین رضایتمندی از خدمـات پزشکان با 12% مربوط به توضیحـات پـزشک در زمینه بیماری و تکرار آزمایشات و عکسبرداری بود. بیشترین میزان رضایتمندی از نحوه تغذیه با 5/43% مربوط به سئوال در مورد میل غذایی بود. در خصوص بخش پذیرش، بیشترین رضایتمندی با 7/21% مربوط به سرعت انتقال به بخش پس از اتمام مراحل پذیرش بود.� نتیجهگیری. بهطور کلی، رضایتمندی از کلیه قسمتهای سرپایی و بستری مرکز درمانی مورد مطالعه مناسب است .
عامریون, احمد, ابراهیم نیا, مهدی, کریمی زارچی, علی اکبر, توفیقی, شهرام, زابلی, روح ا..., & رفعتی, حسن. (1401). میزان رضایت مندی بیماران بستری و مراجعه کننده به یک بیمارستان نظامی. طب نظامی, 11(1), 37-44.
MLA
احمد عامریون; مهدی ابراهیم نیا; علی اکبر کریمی زارچی; شهرام توفیقی; روح ا... زابلی; حسن رفعتی. "میزان رضایت مندی بیماران بستری و مراجعه کننده به یک بیمارستان نظامی". طب نظامی, 11, 1, 1401, 37-44.
HARVARD
عامریون, احمد, ابراهیم نیا, مهدی, کریمی زارچی, علی اکبر, توفیقی, شهرام, زابلی, روح ا..., رفعتی, حسن. (1401). 'میزان رضایت مندی بیماران بستری و مراجعه کننده به یک بیمارستان نظامی', طب نظامی, 11(1), pp. 37-44.
VANCOUVER
عامریون, احمد, ابراهیم نیا, مهدی, کریمی زارچی, علی اکبر, توفیقی, شهرام, زابلی, روح ا..., رفعتی, حسن. میزان رضایت مندی بیماران بستری و مراجعه کننده به یک بیمارستان نظامی. طب نظامی, 1401; 11(1): 37-44.