@article { author = {Sharafi, Simin and Nasiri, Ahmad and Cheraghi, Mohammadali and Mahmoudirad, Gholamhossein}, title = {The Role of Advocacy in Nursing Diplomacy: A Qualitative Study}, journal = {Journal of Military Medicine}, volume = {22}, number = {7}, pages = {675-681}, year = {2022}, publisher = {Baqiyatallah University of Medical Sciences}, issn = {1735-1537}, eissn = {1735-7667}, doi = {10.30491/JMM.22.7.1}, abstract = {Background and Aim: In the past, the war was mainly a "hard war" using military means, but now its form has changed to a more "soft war" type, which is basically diplomacy-based. Health professions have also recently entered this field, and nurses are using diplomacy because of their occupational nature, their various roles including advocacy. Given the proximity of the concept of advocacy to the nature of diplomacy and negotiation, we aimed to investigate the role of advocacy of nursing managers in nursing diplomacy. Methods: This is a qualitative study with a conventional content analysis approach. Data were collected using in-depth unstructured interviews with 14 nurse managers at different levels through purposeful sampling. Results: After analyzing the data, three main categories of system advocacy (including subcategories: systematic thinking and holistic view, organizational affiliation), advocate for people (including subcategories: demonstrating the role of the nurse in service to people, the use of people-centered literature) and the use of advocacy in negotiation (including 3 subcategories: unifying positions with an emphasis on interests, finding common ground, focusing on the other side's concerns). Conclusion: The findings of this study indicates that nursing managers are involved in diplomacy and relying on the advocacy role that is less paid attention in the clinic. They use it to achieve their organizational goals.}, keywords = {Diplomacy,Advocacy,Content Analysis}, title_fa = {نقش مدافعه (وکیل مدافعی) در دیپلماسی پرستاری: یک مطالعه کیفی}, abstract_fa = {زمینه و هدف: در گذشته جنگ عمدتاً به صورت "جنگ سخت" و با استفاده از ابزارهای نظامی بوده ولی در حال حاضر شکل آن تغییر کرده و بیشتر از "جنگ نرم" استفاده می شود که این نوع جنگ اساسا مبتنی بر دیپلماسی است. حرف سلامت نیز اخیراً وارد این حوزه شده اند و پرستاران به دلیل ماهیت شغلی شان با استفاده از نقش های مختلف خود از جمله مدافعه از دیپلماسی استفاده می نمایند. با توجه به نزدیکی مفهوم مدافعه به ماهیت دیپلماسی و مذاکره در این مطالعه بر آن شدیم تا نقش مدافعه مدیران پرستاری را در انجام دیپلماسی پرستاری بررسی نماییم. روش‌ها: این مطالعه یک مطالعه کیفی با رویکرد تحلیل محتوی قراردادی است. داده ها با استفاده از مصاحبه های عمیق بدون ساختار با مشارکت 14 نفر از مدیران پرستاری در سطوح مختلف به روش نمونه گیری هدفمند جمع آوری شد. یافته‌ها: بعد از تجزیه و تحلیل داده ها، سه طبقه اصلی مدافعه از سیستم (شامل زیرطبقات: تفکر سیستمی و نگاه کل نگر، تعلق سازمانی)،  وکیل مدافعی از مردم (شامل زیرطبقات: نشان دادن نقش پرستار در خدمت به مردم، استفاده از ادبیات مردم محوری) و استفاده از مدافعه در مذاکره (شامل 3 زیرطبقه: یکی کردن مواضع با تاکید بر منافع، یافتن نقطه مشترک، تمرکز بر دغدغه طرف مقابل) پدیدار گشت. نتیجه‌گیری: یافته های این مطالعه حاکی از آن است که مدیران پرستاری با اتکای بر نقش مدافعه که در بالین توجه کمتری به آن می شود وارد دیپلماسی شده و از آن در جهت حصول اهداف سازمانی خود بهره می برند.}, keywords_fa = {دیپلماسی,مدافعه,تحلیل محتوا}, url = {https://militarymedj.bmsu.ac.ir/article_1000965.html}, eprint = {https://militarymedj.bmsu.ac.ir/article_1000965_e829344b23b0417af63e629f3a07c873.pdf} }