@article { author = {Samadi, Hossein and Mousavi, Seyed-Hossein and Shirvani, Hossein}, title = {The effect of internal attentional focus instructions and various distances of external attention on the static and dynamic balance of the chemical veterans with movement impairment}, journal = {Journal of Military Medicine}, volume = {21}, number = {6}, pages = {596-605}, year = {2022}, publisher = {Baqiyatallah University of Medical Sciences}, issn = {1735-1537}, eissn = {1735-7667}, doi = {}, abstract = {Background and Aim: Research has shown that the type of attentional instructions plays a vital role in performance and learning of various skills, including balance skills and postural control. The purpose of the present study was to investigate the effect of internal and external (close & far) attentional focus on the static and dynamic balance of chemical veterans with movement impairment. Methods: This research is quasi-experimental. The subjects were 30 chemical veterans with movement impairment who were referred to a military hospital in Tehran in 2017 were selected using Krejcie & Morgan sampling method and participated in the study. Test assignments included stork (static balance) and a balance beam test (dynamic balance), which was performed 12 times for both states of balance and 4 states (internal focus, far external attention, close external attention, and control). Results: The results of variance analysis with repeated measurements (ANOVA) showed that the participants in both circumferences of external (close & far) attentional focus (P=0.001) had a better static and dynamic balance than the internal and control conditions.  Conclusion: The finding of the present study supports constrained-action hypothesis and explicit processing hypothesis and shows that focusing on the effects of movement in the environment improves the motor's performance of chemical veterans with movement impairment in the static and dynamic balance task.}, keywords = {Focus of Attention,Internal Attention,External Attention,Chemical Veterans,Movement Impairment}, title_fa = {تاثیر دستورالعمل‌های کانون توجه درونی و فواصل مختلف کانون توجه بیرونی بر تعادل ایستا و پویای جانبازان شیمیایی دارای اختلال حرکتی}, abstract_fa = {زمینه و هدف: تحقیقات نشان داده است که نوع دستورالعمل های توجه، نقشی حیاتی در اجرا و یادگیری مهارت­های مختلف از جمله مهارت­ های تعادلی و کنترل پاسچر دارد. هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر دستورالعمل‌های کانون توجه درونی و بیرونی (دور و نزدیک) بر تعادل ایستا و پویا جانبازان شیمیایی دارای اختلال حرکتی بود. روش­ها: در این تحقیق که از نوع نیمه تجربی می‏باشد تعداد 30 نفر از جانبازان شیمیایی دارای اختلال حرکتی مراجعه کننده به یک بیمارستان نظامی در شهر تهران در سال1396 با استفاده از روش نمونه‏گیری کرجسی و مورگان انتخاب و جهت آزمون مورد نیاز شرکت نموده و مورد ارزیابی قرار گرفتند. تکالیف آزمون، تست لک لک (تعادل ایستا) و تست تخته موازنه (تعادل پویا) بود که برای هر 2 حالت تعادل 12 مرتبه و در 4 حالت توجهی (توجه درونی، توجه بیرونی دور، توجه بیرونی نزدیک و کنترل) انجام شد. یافته‌ها: نتایج تحلیل واریانس با اندازه گیری تکراری نشان داد که شرکت کنندگان در دو شرایط کانون توجه بیرونی دور و نزدیک، به طور معناداری (p=0.001) نسبت به شرایط توجه درونی و کنترل، تعادل ایستا و پویا بهتری دارند. نتیجه‌گیری: نتایج پژوهش حاضر از فرضیه عمل محدود شده و فرضیه پردازش آشکار حمایت کرده و نشان می‏دهد که تمرکز روی اثرات حرکت در محیط، عملکرد حرکتی جانبازان شیمیایی دارای اختلال حرکتی در تکلیف تعادل ایستا و پویا را بهبود می ­بخشد.}, keywords_fa = {کانون توجه,توجه درونی,توجه بیرونی,جانباز شیمیایی,اختلال حرکتی}, url = {https://militarymedj.bmsu.ac.ir/article_1000860.html}, eprint = {https://militarymedj.bmsu.ac.ir/article_1000860_eaf9c70332beb76f3295276bd2f053d9.pdf} }